top of page

מקלחת יער - אלה פרסבורגר



אז מה זו "מקלחת יער" ?


נעים מאד, קוראים לי אלה פרסבורגר ואני מנחת סדנאות תנועה למבוגרים ולאנשים בעלי צרכים מיוחדים ומנחת סדנת מקלחת יער.

אל עולם התנועה והמדיטציה הגעתי בדרך טבעית כחלק מהצורך שלי לאזן את עצמי בין עולם עמוס ורועש ובין הצורך שלי לשמור על עצמי ולמצוא איזון ושקט.

סדנת מקלחת היער היא סדנה שבה אנחנו נהנים מ"הפרבילגיה" העצומה של להתנתק לכמה שעות מכל הסחות הדעת של הרחשים הדיגיטליים והיומיומיים כדי לרפא את עצמינו בטבע בין האורנים, הברושים והארזים ביער בן 90 שנים- יער כפר החורש בעמק יזרעאל.

הרעיון של מקלחת היער הוא לקחת הפסקה משגרת החיים ולהימצא במודעות חושית מלאה בין העצים.


אל הסדנה ניכנס כפי שאנחנו. ניפרד מהטלפון הנייד, נודיע כמובן למי שצריך שלא נהיה זמינים לכמה שעות. ניפרד גם מהדיבור החיצוני לטובת הקשבה עמוקה לדיבור הפנימי שלנו, וכך נזכה בהדרגתיות לרגעים נפלאים ובהם המחשבה מתפוגגת ונהיה כל כולנו בתוך החוויה הנוכחית, נעורר את החושים שלנו- השמיעה, הריח, הראייה והמגע ונהיה איתם, עם התחושה הנפלאה של להיות. לנכוח. לנשום. להרפות ולהירפא מכל העומסים ש"יושבים" עלינו, או כפי שאחת המשתתפות בסדנה אמרה לי : "מחייה, מרפה ומרפא !!!"

כפי שלאו צה כתב בספר הטאו:



יתרונות מקלחת:

חיזוק המערכת החיסונית, השמדת תאים סרטניים, הורדת לחץ דם, שיפור מצב הרוח, התמודדות עם חרדות, שיפור היכולת הקוגנטיבית, חיזוק הזיכרון ועוד.


נתונים מדעיים:

מחקר מקיף שנערך ביפן בשנת 2010 וכלל כ 400 משתתפים ב 24 מקלחות יער שכללו מדיטציה, נהנו מלחץ דם נמוך יותר, דופק איטי יותר ומרמת חרדה נמוכה יותר בהשוואה לקבוצה מקבילה שהמירו את המקלחת יער בשיטוט במרחב העירוני. מחקר נוסף ביפן, שנעשה ב 2011 עם 600 משתתפים, הצמיד ערכים מספריים לממצאים הללו: אצל המשתתפים במקלחת יער נצפתה צניחה של 12.4% בהורמון הקורטיזול, הקשור לחרדה, ירידה של 7% בפעילות מערכת העצבים, ירידה של 1.4% בלחץ הדם, וירידה של 5% בקצב פעימות הלב.


יש להגיע עם נעליים נוחות וסגורות, כובע, בקבוק מים, שמיכה דקה או "שאל".

משך הסדנא- כשלוש שעות.



 



bottom of page