top of page

נתינה היא נתיב ההשפעה

נתינה

9:00 קיבוץ הזורע- המקום היחידי בעולם שמספר את סיפורו של אדם שאת שמו בטח לא תכירו, אבל אחרי שתכירו תהפכו להיות "שליחים" שרוצים רק להעביר את הסיפור הזה הלאה. וילפריד ישראל הציל בין 30-70 אלף איש במלחמת העולם השנייה. "בימי חיי לא הכרתי אדם כ"כ אציל..." כך הספיד אותו אלברט איינשטיין הנודע.

12:00 הלב יתרחב בעוד פעימה לאחר היכרות עם היוזמות הטיפוליות שפועלות בקיבוץ הרדוף, בו חיים אנשים על פי דרך חיים אנתרופוסופית. באותה הרוח המטיבה, חברי הקיבוץ מתייחסים אל האדמה ומגדלים ירקות ופירות אורגניים. נכין בגן הבית, ארוחת צהריים מירקות טריים מהשדה, עם ביצים שאספנו מלול תרנגולות החופש, נאפה פיתות עם זעתר בטאבון ונקנח בקפה/תה ותמרים.

15:00 בביתו באלוני אבא יארח אותנו אבנר לבב אמן רב תחומי, בוגר להקה צבאית ("את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק...") למופע דוקו-דרמה אותו יצר בשיתוף עם אשתו הבימאית, המופע מספר את סיפור ילדותו במושבה הטמפלרית בצל הורים ניצולי שואה.

יזמות

9:00 במשמר העמק פועל זוג אנשים שמקדישים את כל ה 25 שנים האחרונות להקמה ופיתוח של מערת הפלמ"ח. הכל התחיל מבור באדמה, שהיה פתח של מערה, בה התאמנו היחידות המיוחדות של הפלמ"ח (היחידה הגרמנית והמסתערבים). הבור הזה הפך למערה שוקקת ולאתר תיירות מצליח. ישע עקרון אדם שובה לב, יספר לנו מהי הצוואה ששמעון אבידן מבכירי הפלמ"ח ביקש ממנו ולה הוא מקדיש את חייו.

11:00 רכבת העמק- צמד שחקנים חלוצים יקבלו אותנו ברציף של רכבת העמק בכפר יהושוע, ומשם ילוו אותנו בנסיעה עד לתחנה האחרונה בבית שאן, עם הסיפורים העסיסיים ביותר של רכבת העמק ושירה שמחה.

12:00 בבית אלפא נאכל ארוחת צהריים ונהנה מהפסקה קלה.

13:30 הסטארט אפ של 1936 היה הקמת יישובי חומה ומגדל. נשתתף במסע העלייה על הקרקע במיצג החדש ונבין איך כל זה קרה.

15:00 נסיים בישיבה בצל ורחש המים בגן השלושה, נשיר את שירי העמק הכי יפים שיש עם צמד היזרעאליות.

חיבור

9:00 אירוח ביתי בכפר החורש ומשם הליכה שקטה "בשביל החורש", כ 1.5 ק"מ, בה נתחבר לקצב של הטבע, עם הנחיות מדיטציה מונחות של אלה פרסבורגר, מייסדת המיזם "העמק הוא חלום". נבין מה חייב שיקרה כדי להצליח להגשים חלומות? משם נכיר 2 אמניות שכל אחת מהן מחוברות לסיפור ילדותה דרך האמנות שלה. נעמי – קולעת סלים מחומרי טבע שהיא אוספת, בילדותה נעמי הייתה אחת מ- 7 הילדים הראשונים בקיבוץ המיוחד והמבודד, נעמה- מביעה בעבודותיה בעור, את הקושי שחוותה כילדה תימניה ודחויה חברתית בקיבוץ ההונגרי.

11:30 ג'לילה- אישה עוצמתית מזרזיר, תארח בביתה, ותשתף- מה גרם לה להוביל לשינוי ולא לקבל פוליגמיה כמובן מאליו.

13:30 ארוחת צהריים בדליה.

15:00 ישי הוברמן מעין השופט יספר את סיפור חייו ולמה במשך 60 שנה חיפש עד שמצא....את הסליק המיתולוגי ואיך הוא סגר גם מעגל אישי.

מקריות

9:00 קבלת פנים נפלאה ואחריה ....איך גרם המשפט: "עם שאינו מכבד את עברו גם ההווה שלו דל - ועתידו לוט בערפל" לאורה טננבאום משדמות דבורה, לעזוב משרת הוראה, ולהקים בעצמה מוזיאון שמחייה תכשיטים וצלמיות מלפני 12,000 שנה?

10:30סדנת סיפור בנושא זה- מקריות....בהשראה חפצי וינטג' של סיגל עברי

12:00 איך פגישה מקרית ברכבת ביפן בין ישראל סולומציקי חוקר חקלאות מבית אלפא לבין איקורו טשימה הובילה לביקורו בארץ, ולהקמת אולפן, גן יפני ובית מקויה בקיבוץ חפציבה ולעלייה לרגל של חברי תנועת המקויה לישראל ולקיבוץ. את הסיור מובילה נעמה עמית, בת חפציבה, לה חיבור של עשרות שנים עם תנועת המקויה.

13:30 ארוחת צהריים בבית אלפא

15:00לקיבוץ ניר דוד עלה החבר דניאל ליפשיץ, בעל אוסף אומנות עשיר וגדול, חברי הקיבוץ החליטו להקים בית לאוסף מחוץ לקיבוץ. בחפירה פתאום נתגלו ממצאי התיישבות מקראית מימי שלמה המלך, של תל שנקרא תל עמל, הבית הוקם וכיום מוצגים בו גם הממצאים של תושבי הכפר המקראי וגם האוסף המרהיב של האספן. לימים ...כ 3000 שנה אחרי הוקם ראשון יישובי חומה ומגדל לא רחוק משם תחת השם –תל עמל.

15:30 נסיים בהליכה לאורך המים, המפלים והטבע העוצמתי שבמקום. ניתן יהיה כמובן להיכנס למים וליהנות מהם!

bottom of page